Du är här

2018-03-13

WeAreQiiwi Interactive AB: Inleder mjuklanseringen av det nya ordspelet Word Memories.

Under V11 startar Qiiwi Interactive mjuklanseringen av sitt nya
ordspel Word Memories. Mjuklanseringen kommer inledningsvis att
genomföras på engelskspråkiga marknader och i Sverige för att
utvärdera spelets nyckeltal, lokalisering och funktioner. Word
Memories kommer under mjuklanseringen inledningsvis att aktiveras i
länderna Australien, Kanada och Sverige och vara tillgänglig för iOS
och Android enheter.

Kort om spelet Word Memories:
I Word Memories hjälper man karaktären Emma att samla olika typer av
minnen i form av fotografier och föremål. Dessa minnen används sedan
för att dekorera olika rum i Emmas nyinköpta hus. Genom att lösa
ordpussel och klara nivåer samlar spelaren på ett interaktivt sätt
nya minnen vilka alla bygger upp en personlighet och historia i
spelet och kring karaktären Emma. Efter varje avklarad nivå belönas
spelaren med ett fotografi som antingen dekoreras i en tavla i ett av
rummen eller samlas i spelarens fotoalbum.

VD Erik Dale Rundberg kommenterar:

"Word Memories är det första av två nya ordspel som vi planerat att
släppa under 2018 och är ett led i vår strategi att öka bolagets
intäktsströmmar över flera speltitlar. Det är spännande att vi nu
startar mjuklanseringen och speltiteln bygger på en populär
ordspelsmekanik där vi valt att införa en tydlig sidoberättelse för
att göra spelupplevelsen roligare och mer inlevelsefull för spelaren.
Eftersom vi byggt spelet kring en spelkaraktär (Emma) är
förhoppningen att kunna bygga en långsiktig relation mellan spelaren
och spelet vilket vi också hoppas kommer kunna öka engagemang från
spelare över lång tid.

Word Memories är uppbyggt så att spelaren presenteras av ett
lokaliserat anpassat innehåll baserat på det språk som spelaren
spelar på. Detta för att spelaren enklare ska kunna relatera till
innehållet i spelet vilket vi anser är viktigt för att enklare fånga
en spelares intresse. Detta material är också sådant som vi kan
modifiera och laborera med för att se hur olika typer av innehåll
påverkar spelare från olika länder.

Mjuklanseringen av Word Memories inleds under V11 i Australien, Kanada
och Sverige för att utvärdera nyckeltal, lokalisering och
funktionalitet. En mjuklansering innebär att speltiteln utvärderas
genom att man driver in spelartrafik till speltiteln via
marknadsföringskampanjer i de utvalda länderna. Denna spelartrafik
analyseras och baserat på resultat genomförs eventuella anpassningar
och optimeringar för att nå upp till de nyckeltal som krävs för att
speltiteln skall beräknas nå ROI och vara redo för en global
lansering.

Något som också är väldigt spännande för oss som bolag är att vi för
Word Memories kommer ansvara fullt ut för tillväxt av speltiteln via
vårt nyetablerade tillväxtteam. Detta innebär att Qiiwi fullt ut tar
ansvar för marknadsföring, tillväxtstrategier och affären som helhet
för speltiteln."

Mer info och beskrivningar om speltiteln kommer att publiceras på
www.qiiwi.com samt www.wordmemoriesgame.com under V11.

För ytterligare information:
Erik Dale Rundberg
VD, WeAreQiiwi Interactive AB
Telefon: 0709-260 697
E-post: erik@qiiwi.com

Om WeAreQiiwi Interactive AB

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och
Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har
sitt säte i Alingsås. En gemensam nämnare för Qiiwis spel är att de
är kunskapsspel och baseras på någon form av problemlösning. Bolagets
slogan är "Saving the World from Stupidity".

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/weareqiiwi-interactive-ab/r/inleder-mjuklanser...
http://mb.cision.com/Main/16264/2470917/804760.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.