Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-01-13

WeAreQiiwi Interactive AB: Speltiteln Hell's Kitchen "Featured" på Google Play

Qiiwis nya match-3-spel under varumärket Hell's Kitchen som görs i
samarbete med ITV har erhållit en "Feature" på Google Play vilket
innebär att speltiteln erhåller extra exponering och marknadsföring.
Hell's Kitchen har erhållit en "Feature" i kategorin "New & Updated
Games" i bland annat nyckelmarknader som USA, Storbritannien,
Tyskland, Frankrike, Ryssland, Italien, Brasilien och Spanien.

Speltiteln Hell's Kitchen "Featured" på Google Play

Qiiwis nya match-3-spel under varumärket Hell's Kitchen som görs i
samarbete med ITV har erhållit en "Feature" på Google Play vilket
innebär att speltiteln erhåller extra exponering och marknadsföring.
Hell's Kitchen har erhållit en "Feature" i kategorin "New & Updated
Games" i bland annat nyckelmarknader som USA, Storbritannien,
Tyskland, Frankrike, Ryssland, Italien, Brasilien och Spanien.

Hell's Kitchen nu tillgängligt på sex språk

Speltiteln Hell's Kitchen är nu även översatt och lokaliserad för att
stödja totalt sex språk. Dessa är engelska, tyska, franska, spanska,
ryska, italienska och portugisiska. Detta utökade språkstöd förväntas
bidra med förbättrade nyckeltal på dessa marknader samt öppna upp för
möjlighet att marknadsföra speltiteln på fler marknader där Hell's
Kitchen som TV-show lanserats i egna internationella versioner samt
framöver kommer att lanseras i nya säsonger. Detta bidrar till en god
möjlighet för att kunna växa speltitelns spelarbas på fler stora och
viktiga marknader.

VD Erik Dale Rundberg kommenterar:

"Detta ger oss en utmärkt start i arbetet med att växa spelarbasen för
Hell's Kitchen vid sidan av övriga marknadsföringsaktiviteter som
under januari kommer att intensifieras i USA och Storbritannien
samtidigt som vi framöver kommer att inleda marknadsföring på
marknader som Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, Ryssland och i
Sydamerika vilket spelet nu har lokaliseringsstöd för. Tillsammans
med ITV genomför vi även enligt plan marknadsföringsaktiviteter i
ITVs respektive Hell's Kitchens nätverk. Att Hell's Kitchen nu får
denna extra exponeringen på många marknader på Google Play ger oss
förbättrade möjligheter med tanke på att detta bidrar med organisk
trafik och kännedom om speltiteln.

Sedan den globala mjuklanseringen startade har vi fått ett bra
mottagande av speltiteln vilken fortsatt uppvisar starka nyckeltal
avseende monetisering och kvarhållning vilket skapar goda
förutsättningar kring att kunna skala speltitelns spelarbas under
2020."

För ytterligare information:

Erik Dale Rundberg
VD, WeAreQiiwi Interactive AB
Telefon: 0709-260 697
E-post: erik@qiiwi.com
Hemsida: www.qiiwi.com

Om WeAreQiiwi Interactive AB

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och
Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har
spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar
på att utveckla mobilspel riktade mot "Casual Gamers" inom genrerna
Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är
"Adventures for Everyone"

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/weareqiiwi-interactive-ab/r/speltiteln-hell-s...

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.