Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-03-12

WeSC AB: WeSC lanserar återigen hörlurar globalt genom ett licensavtal med Telecom Lifestyle Fashion, ett helägt dotterf...

Stockholm, Sverige, 12 mars 2020

WeSC som var en av pionjärerna inom mode/lifestyle kategorin av
hörlurar lanserar återigen hörlurar hösten 2020 genom att ingå ett
licensavtal med Telecom Lifestyle Fashion (TLF).

WeSC har en etablerad historik som trendsättare inom hörlursmarknaden
genom samarbeten med starka varumärken och ambassadörer som The
Standard Hotel, Medicom, Smartcar, Axwell, RZA och Steve Aoki.

"Vi har inväntat rätt tidpunkt och rätt partner för att återlansera
hörlurar under varumärket WeSC. Detta partnerskap kommer vid en
perfekt tidpunkt då True Wireless segmentet fortsätter att växa
snabbt och kunderna letar efter betrodda varumärken där mode och
funktion möts." Säger Joseph Janus, CEO WeSC.

Inom ramen för villkoren i licensavtalet mellan WeSC och TLF kommer
TLF att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra audio-produkter
under WeSC varumärket. Produkterna kommer att omfatta true wireless,
sladdbundna och trådlösa hörlurar, högtalare och andra tech tillbehör
inom kategorin.

"Audiomarknaden, särskilt inom true wireless uppvisar mycket stark
tillväxt. Partnerskapet med WeSC ger TLF en möjlighet att ta del av
audio segmentet med ett starkt varumärke inom kategorin som har en
framgångsrik historik som platform." Säger Morsin ('mouhssine)
Otmani, CEO TLF.

För mer information, vänligen kontakta:

Joseph Janus, Verkställande direktör +1 (212) 334 9372

Kort om WeSC

WeSC designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom
segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under
varumärket WeSC (We are the Superlative Conspiracy). WeSCs aktie
handlas på Nasdaq First North och bolagets Certified Adviser är G&W
Fondkommission: Telefon: +46 (0)8 503 000 50, E-post:
ca@gwkapital.se, www.gwkapital.se.

Om STRAX

STRAX är en marknadsledande global specialist inom mobila tillbehör.
STRAX utvecklar och driver varumärken genom en "omni-channel
strategi". Strax har två kompletterande verksamheter - egna
varumärken och distribution (retail och online marknadsplatser) - där
livsstils audio varumärket Urbanista är flaggskeppet tillsammans med
de licensierade varumärkena inom adidas. Genom plattformen för
retaildistribution i europa representerar STRAX 40 ledande varumärken
inom mobila tillbehör, medan Brandvault fokuserar på internetbaserade
marknadsplatser globalt. Försäljningen sker i alla
nyckel-försäljningskanaler som telekomoperatörer,
konsumentelektronik, lifestyle retailers och direkt till konsument
online. STRAX grundades 1995 i Miami och Hongkong och har sedan dess
vuxit världen över. I dag har STRAX cirka 200 anställda i 12 länder,
med operativt huvudkontor och logistik- och distributionscenter i
Tyskland. STRAX är noterat på Nasdaq Stockholm.

Om Telecom Lifestyle Fashion (TLF)

TLF designar, utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa
mobiltillbehör under licens från världens största mode- och
livsstilsvarumärken. TLF strävar efter att vara förstahandsvalet inom
licenstillverkning för globala livsstils- och modemärken som vill
utöka sitt produktsortiment med mobila tillbehör. Verksamheten är
baserad i Tilburg, Nederländerna.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/wesc-ab/r/wesc-lanserar-aterigen-horlurar-glo...
https://mb.cision.com/Main/2578/3057972/1210128.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.