Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-03-16

ZetaDisplay AB: ZetaDisplay stärker sin organisation för fortsatt tillväxt och utser Ola Burmark till ny CFO

ZetaDisplay stärker sin organisation för fortsatt tillväxt och utser Ola
Burmark till ny CFO

ZetaDisplay (Nasdaq Stockholm: ZETA) meddelar idag att Ola Burmark har
utsetts som ny CFO och medlem i ZetaDisplays koncernledning. Ola Burmark
tillträder tjänsten senast den 1 juni 2018.

Ola Burmark har mångårig erfarenhet från ledande befattningar i flera
större bolag och kommer närmast från rollen som CFO för Medivir AB (publ)
har han även varit CFO för OneMed och Aditro, samt varit ansvarig för
företagsförvärv och finansiering på Thule Group.

Ola Burmark kommer att ingå i ZetaDisplays koncernledning och rapportera
till CEO Leif Liljebrunn med ansvar för finansfunktionen och Investor
Relations.

Paula Hjertberg, bolagets nuvarande CFO, kommer att tillträda rollen som
koncernredovisningschef med ansvar för koncernens redovisningsfunktion och
interna kontroll.

”Jag är mycket glad att kunna välkomna Ola till ZetaDisplay. Ola tillför
kvalificerad erfarenhet och bred kompetens inom såväl finansområdet som
företagsförvärv. ZetaDisplay har haft en kraftig tillväxt under de senaste
åren och vi har som ambition att fortsätta denna tillväxtresa där jag ser
mycket fram emot Olas bidrag”, säger CEO och koncernchef Leif Liljebrunn.

För ytterligare information, vänligen kontakta

CEO Leif Liljebrunn

Telefon: +46 70 845 80 52

E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ZetaDisplay ska
offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades
genom Leif Liljebrunns försorg för offentliggörande den 16 mars 2018 kl
11.30.   

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor
inom detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden.
Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark,
Norge, Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan den 4 december
2017 på Nasdaq Stockholms huvudmarknad, med kortnamnet ZETA. Mer
information finns på http://www.zetadisplay.com

.

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering
och butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till
butik och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är
digital butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är
en stor del av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler
digitala kanaler för att kommunicera kunderbjudanden och annan information.
Det handlar om lösningar, som integreras med sociala medier och
webbplatser, och appar för smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka
skapar interaktivitet med kunden. Utvecklingen går också mot att integrera
lösningar med butikskedjans kassasystem för automatisk prisuppdatering och
automatiskt byte av budskap på de digitala bildskärmarna.

 

 

 

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.