Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-04-04

ZetaDisplay: Får tilläggsorder värd 8 miljoner kronor till bilbranchen

8 miljoner kronor till bilbranchen

Sverige, 2016-04-04 09:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay i Sverige har sedan tidigare tecknat ett ramavtal med
generalagenten för en av Europas största bilproducenter. ZetaDisplays
medieplattform för Digital Signage och Last Meter Marketing är sedan tidigare
installerat hos ett antal återförsäljare. Med tilläggsordern kommer merparten
av kundens återförsäljare att använda ZetaDisplays medieplattform. Ordervärdet
uppgår till drygt 8 miljoner kronor varav 6 miljoner kronor kommer att
levereras under första halvåret 2016.

Avtalet omfattar leverans av ZetaDisplays medieplattform för Digital Signage
och Last Meter Marketing, med tillhörande tjnster såsom programvara för
mediedistribution, innehållsproduktion och broadcasting, samt underhåll av
lösningen.

- Vi är glada att ha fått en tilläggsorder från en befintlig kund och vi ser
det som ett bevis för att kunden är nöjd med vårt erbjudande och vår service.
Vi har under åren byggt upp en stark position med vårt koncept för Digital
Signage och Last Meter Marketing. Vår kund har genom vårt samarbete försäkrat
sig om att ta del av den senaste tekniken med en framtidssäkrad medieplattform,
säger Leif Liljebrunn CEO ZetaDisplay AB (publ).

ZetaDisplay är tydligt positionerade på marknaden genom att påvisa mätbart
förbättrad kundkommunikation och ökad försäljning för sina kunder med hjälp av
bolagets medieplattform för Last Meter Marketing och Digital Signage.

ZetaDisplay är en ledande leverantör till större kedjor inom detaljhandels- och
servicebranschen. Bolaget har fler än 50 anställda och har försäljningskontor i
Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
Telefon: +46 70 845 80 52
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret
finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland
och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier,
med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer
information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare SSE

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.