Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-04-16

ZetaDisplay: Levererar Digital Signage till butikskedja i Finland

Signage till butikskedja i Finland

Sverige, 2014-04-16 09:55 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay har tecknat ett samarbetsavtal med en ny kund i Finland avseende
utrullning av bolagets medieplattform för Last Meter Marketing och Digital
Signage. Kunden är en stor aktör inom näthandel. För att öka sin närvaro på
marknaden har bolaget också egna butiker samt att man har ett koncept för
shop-in-shop lösningar till externa butikskedjor. Installation kommer initialt
att ske i 73 butiker i Finland.

- Vi är glada att teckna avtal med en ny kund inom näthandel som också
exponerar sig i fysiska butiker. Vi kan se en trend att många som har sin
affärsmodell med att sälja över nätet också börjar söka sig till olika format i
butik. Detta stärker vår tro på att man idag måste kommunicera i flera kanaler,
säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB (publ).

ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har positionerat sig på
marknaden genom att kunna påvisa märkbart förbättrad kundkommunikation och ökad
försäljning för sina kunder med hjälp av bolagets medieplattform för Last Meter
Marketing och Digital Signage.

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Last Meter Marketing och Digital
Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen. Bolaget
har ett 40-talet anställda och har försäljningskontor i Sverige, Danmark,
Norge, Finland, Estland och Holland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
Telefon: +46 70 845 80 52
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret
finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland
och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier,
med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer
information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare SSE

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.