Du är här

2017-09-26

ZetaDisplay: Tecknar ramavtal med ett bolag inom Healthcare värt 3 MSEK

bolag inom Healthcare värt 3 MSEK

Sverige, 2017-09-26 13:55 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay Sverige har tecknat ett ramavtal avseende leverans av Digital
Signage till ett bolag inom Healthcare. Bolaget är en kedja av kliniker i
Europa och har i Sverige 40-talet vårdenheter. ZetaDisplay uppskattar det
initiala värdet till cirka 3 MSEK. Avtalet löper under en 4-års period och
installationer kommer att påbörjas under hösten 2017.

– Vi är mycket glada för att ha teckna ännu ett viktigt avtal på den Svenska
marknaden, denna gången inom Healthcare. Vi ser området som växande i hela
Europa och det passar oss bra för vår pan-europeiska organisation, säger Leif
Liljebrunn CEO ZetaDisplay AB (publ).

ZetaDisplay är en ledande leverantör till större kedjor inom detaljhandels- och
servicebranschen. Bolaget har ca 100 anställda och försäljningskontor i
Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
Telefon: +46 70 845 80 52
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ZetaDisplay ska
offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades
genom Leif Liljebrunns försorg för offentliggörande den 26 september 2017 kl
13.55

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret
finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland
och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier,
med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information
finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare Nasdaq Stockholm

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.