Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-11-10

ZetaDisplay: ZetaDisplay AB (publ) beslutar om efterutdelning

B (publ) beslutar om efterutdelning

Sverige, 2016-11-10 13:15 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay AB (publ) höll den 10 november 2016 en extra bolagsstämma. Vid
stämman fattades beslut om efterutdelning på bolagets preferensaktier i
enlighet med bestämmelserna i bolagets bolagsordning på följande villkor.

Stämman beslutade att efterutdelning ska lämnas kvartalsvis med två (2) kronor
tjugofem (25) öre per preferensaktie, dock högst fyra (4) kronor femtio (50)
öre per preferensaktie. Totalt ska efterutdelning lämnas med högst 2 728 494
kronor på preferensaktierna.

Som avstämningsdagar, före nästa årsstämma, för de kvartalsvisa utdelningarna
beslutades den 15 december 2016 och den 15 mars 2017. Sista dag för handel i
preferensaktierna inklusive rätt till utdelning blir således den 13 december
2016 och den 13 mars 2017 och utbetalning av utdelningen kommer att ske den 20
december 2016 och den 20 mars 2017.

Stämman beslutade slutligen att ingen utdelning lämnas på bolagets stamaktier.

Malmö den 10 november 2016

ZetaDisplay AB (publ)

Styrelsen

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)

CEO Leif Liljebrunn

Telefon: +46 70 845 80 52

E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret
finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland
och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier,
med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information
finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare SSE

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.