Du är här

2018-03-12

Så drabbas 80 000 kunder av Swedbanks deklarationsmiss

wysiwyg_image

Swedbank har missat att skicka in ränteuppgifter till Skatteverket rörande 80.000 kunder med framförallt lån på bil, båt eller andra fordon. Personer som deklarerar på papper, via telefon eller sms måste nu själv mata in ränteinformationen för att inte gå miste om ränteavdrag.

Det rapporterar Aftonbladet.

Enligt Swedbank beror missen på ett tekniskt fel hos banken.

För alla som deklarerar digitalt kommer felet att ändras automatiskt, men Swedbank uppmanar kunder i Swedbank Finans som ska deklarera på papper att kontrollera sina uppgifter noggrant, och ta kontakt med Skatteupplysningen om man har frågor, säger Swedbanks presschef Josefine Uppling till tidningen.

Swedbank kommer i veckan att skicka ut ett brev till kunderna där banken informerar om vad som hänt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.