Aktiespararna

Så drabbas 80 000 kunder av Swedbanks deklarationsmiss

Av Nyhetsbyrån Direkt
12 mars 20181 min lästid

Swedbank har missat att skicka in ränteuppgifter till Skatteverket rörande 80.000 kunder med framförallt lån på bil, båt eller andra fordon. Personer som deklarerar på papper, via telefon eller sms måste nu själv mata in ränteinformationen för att inte gå miste om ränteavdrag.

Det rapporterar Aftonbladet.

Enligt Swedbank beror missen på ett tekniskt fel hos banken.

För alla som deklarerar digitalt kommer felet att ändras automatiskt, men Swedbank uppmanar kunder i Swedbank Finans som ska deklarera på papper att kontrollera sina uppgifter noggrant, och ta kontakt med Skatteupplysningen om man har frågor, säger Swedbanks presschef Josefine Uppling till tidningen.

Swedbank kommer i veckan att skicka ut ett brev till kunderna där banken informerar om vad som hänt.

Dela med dig