Aktiespararna

Så mycket väntas H&M:s försäljning ha ökat

Av Nyhetsbyrån Direkt
13 juni 20181 min lästid

Hennes & Mauritz väntas redovisa en ökning av den totala försäljningen på 0,5 procent för det andra kvartalet i lokala valutor, jämfört med motsvarande kvartal 2016/2017.

Det visar SME Direkts sammanställning av 19 analytikers prognoser inför försäljningssiffran som släpps fredagen den 15 juni klockan 8.00.

För andra kvartalet förväntar sig analytikerna i snitt en försäljning exklusive moms på 52 983 miljoner kronor.

Enligt Textilwirtschaft utvecklades klädhandelsförsäljningen i Tyskland, som är Hennes & Mauritz största marknad, enligt följande under denna period jämfört med motsvarande månad förra året:

mars -6%,

april +7%,

maj -6%.

Enligt Svensk Handel Stil utvecklades klädhandelns försäljning i Sverige enligt följande under denna period jämfört med motsvarande månad förra året:

mars -4,5%,

april +5,6%,

maj +3,0%.

Deltagare: Barclays Capital, Citi Investment Research, Credit Suisse, Danske Bank Markets, Deutsche Bank, DNB Markets, Goldman Sachs & Co, Handelsbanken Capital Markets, JP Morgan, Kepler Cheuvreux, Macquarie Securities, Morgan Stanley, Nordea Markets, Raymond James Euro Securities, RBC Capital Markets, Redburn Partners, Santander, SEB Equities och UBS.

Dela med dig